Общи условия

Условия на продажба, доставка и плащане

1. Доставчик и партньор по договора

За всички поръчки през нашата интернет страница Ваш парньор по договора е

Autodoc GmbH
Josef-Orlopp-Straße 55
10365 Берлин

Е-Mail: [email protected]
Web: www.autodoc.bg

Управител: Alexej Erdle
USt-IdNr.: DE260634589
Търговски регистър: HRB 114045 B, Първоинстанционен съд Берлин-Шарлотенбург

2. Приложно поле и предмет на договора

2.1. Настоящите Общи търговски условия („ОТУ“) се прилагат при регистрирането на акаунт, както и при всички покупки на стоки от крайния клиент („Вие“) през интернет магазина www.autodoc.bg.

2.2. Договорните отношения между Вас и нас се уреждат единствено от настоящите ОТУ. Вашите ОТУ не се третират като неразделна част от договора, дори когато не сме възразили изрично срещу тяхното включване.

2.3. Настоящите ОТУ са достъпни по всяко време на адрес https://m.autodoc.bg/obsi-uslovia, откъдето могат да бъдат изтеглени и отпечатани.

3. Регистрация

3.1. За пазаруването в интернет магазина се изисква регистрация. Тя може да се извърши както в рамките на процеса на поръчване така и независимо от поръчката. След регистрацията ще създадем Ваш акаунт, в който сами да управлявате клиентските си данни, напр. адреса за доставка.

3.2. Регистрират се единствено отделни пълнолетни и правоспособни физически лица (но не и цели семейства или съпружески двойки), юридически лица, както и  персонални дружества. Това условие важи и за извършването на поръчки. Когато дадено дружество е регистрирано като клиент, то съответното лице гарантира, че е упълномощено да представлява дружеството.

3.3. При регистрирането на акаунт трябва да посочите следните данни (наричани по-долу „данни за достъп“): име, адрес за доставка и изготвяне на фактура, телефонен номер и емайл, както и да изберете парола.

3.4. Чрез регистрацията на акаунт, изпращайки попълнения формуляр за регистрация,  Вие давате обвързваща заявка за скючване на договор. Преди окончателното изпращане на формуляра за регистрация се визуализира обобщение на въведените данни. Грешки при въвеждането може да коригирате като се върнете назад в браузъра и промените съответните данни.

3.5. След окончателната регистрация ще Ви изпратим поздравително съобщение. Регистрацията на акаунта приключва с получаването на това съобщение.

3.6. Вие носите отговорност за истинността и изчерпателността на данните, които сте подали при регистрацията. Ако подадете неточна или непълна информация, ние имаме право да деактивираме и да изтрием без предизвестие профила Ви. Вие сте длъжни да ни информирате незабавно и без специално поискване за всички бъдещи промени в подадените от Вас, в рамките на регистрацията, данни.

3.7. В съответствие с точка 12 от настоящите ОТУ акаунтът Ви може да бъде закрит. В този случай личните Ви данни се изтриват незабавно, освен ако по-нататъшното им съхраняване е разрешено или се изисква по силата на правни разпоредби. Подробности са посочени в нашата Декларация за защита на личните данни.

3.8. Вие нямате право при никакви обстоятелства да предоставяте на трети страни данните си за достъп и най-вече, паролата си за достъп. Ако въпреки това трети страни получат достъп до акаунта Ви или ако имате други доказателства за злоупотреба с Вашия акаунт, то трябва незабавно да ни информирате за това и да промените данните си за достъп.

3.9. Право на повторна регистрация и ползване на интернет магазин не съществува. Нямате право да се регистрирате многократно на autodoc.bg.

4. Сключване на договор за покупко-продажба

4.1. Сключването на договор за покупката на даден продукт се извършва както следва:

4.1.1. За да задействате процеса на поръчката, първо трябва чрез натискане на съответния бутон да поставите избрания артикул в „кошницата“.

4.1.2. Преди окончателното изпращане на поръчката със съдържанието на „кошницата“, цялото съдържание на поръчката се визуализира още веднъж. Така може още веднъж да промените поръчката си. След сключването на договора поръчките Ви се съхраняват при нас, но не могат да бъдат извиквани след като завършите процеса на поръчване. Затова Ви молим внимателно да проверите поръчката си, преди натискането на бутона „Купи сега“.

4.1.3. При начини на плащане, които не са свързани с незабавно плащане от Ваша страна, дайте обвързваща заявка за сключване на договор чрез натискане на бутона „Купи сега“ на страницата с „кошницата“. Качването на продукти в интернет магазина все още не е обвързваща заявка за сключването на договор. Ние потвърждаваме на електронната Ви поща получаването на поръчката. Потвърждаващото електронно съобщение все още не е приемане на заявката Ви. Договор за покупко-продажба е налице едва след потвърждаването на експедицията. В случай че ще платите направената поръчка чрез превод на покупната цена по банковата ни сметка в ЕЗПЕ (опция „Предварително плащане“), то като декларация за приемане на поръчката от наша страна служи не потвърждението на експедицията, а потвърждението на поръчката, предварително изпратено от нас, също на електронната Ви поща.

4.1.4. При начини на плащане, свързани с директен паричен превод от Ваша страна (като напр. PayPal, sofortueberweisung.de и т. н.) самото качване на продуктите на autodoc.bg се счита за предложение от наша страна. Вие приемате това предложение за сключване на договор за покупко-продажба чрез натискане на  бутона „Купи сега“ на страницата с „кошницата“.

4.2. Може да разпечатате данните за поръчката си непосредствено след изпращането й. Ако искате още веднъж да видите документите по Вашата поръчка, може да се обърнете към нас по електронната поща или по телефона. Ние с удоволствие ще Ви изпратим копие на данните за Вашата поръчка.

4.3. Промени в поръчката са възможни преди стоката да е напуснала нашия склад, респ. преди да е дадена на спедиторска фирма (т. е. преди предоставянето на номер за проследяване и преди изпращането на потвърждението за експедиция на електронната Ви поща).  Промените в поръчката не засягат правото Ви на гаранция и правото Ви на отказ от поръчката.

4.4. Освен това ние си запазваме правото да прекратим договора, ако стоката не по наша вина не е налична при внимателно избрания и надежден доставчик (право за самостоятелно набавяне на стока). В този случай ние се задължаваме незабавно да Ви информираме, че стоката не е на разположение и веднага да възстановим евентуално направените плащания.

5. Обменни части

5.1. Обменни части са стоки, за които се изисква депозит, посочен във формуляра за поръчка (напр. генератор). Депозитът се заплаща допълнително при покупката. След получаване на подменения продукт, моля изпратете обратно цялата дефектна стара част от Вашето МПС и посочете банковата си сметка, за да възстановим депозита, който сте платили. Изпращането на старите авточасти е за Ваша сметка.

5.2. Моля погрижете се за цялостното изпразване на течността от спирачните апарати, сервоуправленията и сервопомпите. Старите части трябва да са в състояние, позволяващо преработка. Старите части не трябва да имат пукнатини.

5.3. Депозитът не се връща, ако върнатите стари части имат пукнатини в корпуса, счупен карданен вал или показват отклонения в силата на тока/мощността.

5.4. Обменни части са напр.:

- сервопомпа
- кормилна кутия
- стартер
- генератор
- спирачен апарат
- полуоска
- инжекторна дюза
- помпа за високо налягане
- акумулатор

6. Изпращане и доставка

Разходи на територията на Република България:

Когато сумата на поръчката е под 370,00 BGN доставката е 20,00 BGN. За поръчка над 370,00 BGN (с изключение на международни и специални пратки като обемни продукти, депозитни артикули или гуми) доставката е безплатна.

При плащане чрез PayPal или кредитна карта, няма да се налага да плащате допълнителни такси за транзакции.

Доставка за извън територията на Република България:

Цените за доставка, посочени по-долу са валидни независимо от размера на поръчката и тя винаги е необходимо да бъде платена.

  • 244,00  BGN
  • 20,00  BGN
  • 71,00  BGN
  • 336,00  BGN
  • 20,00  BGN
  • 81,00  BGN
  • 336,00  BGN
  • 20,00  BGN
  • 19,00  BGN
  • 12,00  BGN
  • 20,00  BGN
  • 21,00  BGN
  • 336,00  BGN
  • 153,00  BGN
  • 336,00  BGN
  • 32,00  BGN
  • 336,00  BGN
  • 153,00  BGN
  • 244,00  BGN
  • 41,00  BGN
  • 81,00  BGN
  • 20,00  BGN
  • 20,00  BGN
  • 336,00  BGN
  • 244,00  BGN
  • 336,00  BGN
  • 51,00  BGN
  • 336,00  BGN
  • 336,00  BGN
  • 32,00  BGN
  • 32,00  BGN
  • 61,00  BGN
  • 20,00  BGN
  • 81,00  BGN
  • 244,00  BGN
  • 41,00  BGN
  • 244,00  BGN
  • 336,00  BGN
  • 81,00  BGN
  • 81,00  BGN
  • 336,00  BGN
  • 44,00  BGN
  • 336,00  BGN
  • 336,00  BGN
  • 18,00  BGN
  • 20,00  BGN
  • 244,00  BGN
  • 20,00  BGN
  • 41,00  BGN
  • 203,00  BGN
  • 20,00  BGN
  • 20,00  BGN
  • 81,00  BGN
  • 153,00  BGN
  • 19,00  BGN
  • 336,00  BGN
  • 30,00  BGN
  • 22,00  BGN
  • 20,00  BGN
  • 20,00  BGN
  • 31,00  BGN
  • 21,00  BGN
  • 336,00  BGN
  • 60,00  BGN
  • 19,00  BGN
  • 336,00  BGN
  • 244,00  BGN
20,00 BGN за България

Допълнителна такса за извънгабаритни товари:

Следните резервни части се считат за извънгабаритни товари: акумулатор/акумулаторна батерия, катализатор, колектор, заглушител, спортни ауспуси, резервоар за гориво, праг, крило, спойлери, Теглич (кука), преден обтекател, капака на двигателя, изолацията на отделението на двигателя и бронята.

Не се извършва доставка на извънгабаритни товари в България

Доставка на извънгабаритни товари на територията на Германия:
1) Доставката за колектор, катализатор и спортен ауспух ще се увеличи с още 10,17 BGN за извънгабаритни товари
2) Доставката за крило, резервоар за гориво, праг, спойлер и броня ще се увеличи с още 20,34 BGN за извънгабаритни товари
3) Доставката за предния обтекател,теглича (куката),капака на двигателното отделение, капака на двигателя и изолацията на двигателното отделение ще се увеличи с още 30,51 BGN за извънгабаритни товари.

Цени за доставка на извънгабаритни товари в други страни:

  • Австрия: 54,82 BGN
  • Белгия: 54,82 BGN
  • Дания: 75,16 BGN
  • Италия: 95,50 BGN
  • Люксембург: 54,82 BGN
  • Словакия: 62,96 BGN
  • Франция: 75,16 BGN
  • Холандия: 54,82 BGN
  • Чехия: 42,61 BGN
  • Швейцария: 54,82 BGN
  • Швеция: 95,50 BGN

Допълнителна такса за извънгабаритни товари е валидна за всеки артикул. Забележка: Транспортиране на извънгабаритни товари в други страни, които не са изброени тук, е невъзможно.

Всички цени включват ДДС в размера на 20%

Време за доставка:

В наличност
означава, че продуктът е наличен в складовете ни. Продуктите с този статус се изпращат до 1-2 дни след получаване на плащането за поръчката.
Не е в наличност
означава, че продуктът не може да бъде поръчан; не е наличен или е спрян от производство. Можете да поръчате сходен продукт от друг производител вместо него. За да го направите, кликнете на бутона „Покажи вариантите за замяна“.

Избирайки опцията за безплатна експертна проверка, времето за доставка се увеличава с 24 часа

Опцията "Защитена Поръчка":

За да използвате допълнителна опция "Защитена Поръчка" Вий можете да удължите възможноста на традиционто право за да отмените поръчката. При внесена малка сметка 5,99 BGN /поръчка ние предлагаме на вас по време на първите 200 дена пълно връщане и бесплатна обратно испращане на поръчката без объяснение по какви причини. Тази Опция вие можете да закажете в последнета точка където правите поръчка натиснете "Потвърди". Само при условие че продукцията се намира в оригинално състояние, и тя не е повредена и не монтирона. Моля обръщайте внимание че правото за да отмените поръчката не се замяна с тази опция.

Важна забележка: Safe Order не важи за голямогабаритни стоки и гуми.

7. Прехвърляне на риска, транспортен риск

Рискът от случайно унищожаване или случайно влошаване на качеството на вещта преминава върху Вас от момента, в който вещта се предаде на лицето, изпълняващо транспорта, респ. от момента в който вещта напусне нашия склад, за да бъде изпратена. Меродавно е по-ранното събитие.

8. Получаване на стоката/транспортни щети

8.1. За изпращането на Вашата поръчка ние използваме услугите на куриерски фирми. В случай че доставената стока пристигне при Вас повредена, молим, доколкото е възможно, незабавно да направите рекламация на повредената стока пред служителите на куриерската фирма и да документирате степента и обхвата на повредата. Това не ограничава и не засяга гаранционните Ви права.

8.2. Може да откажете да приемете повредената стока. В случай на доставка на повреден артикул, свържете се с нас по телефона, електронната поща или лично на посочените по-горе адреси. Така ще ни помогнете да предявим претенциите си към куриерската фирма и същевременно да подобрим услугите си за Вас.

9. Цени и  начини на плащане

Кредитна карта:
След като сте избрали начин на плащане с кредитна карта, моля, натиснете «купи». Ще бъдете прехвърлени към безопасна страница, където ще можете да изберете вида на кредитната си карта. След това трябва да въведете коректно данните за кредитната си карта и да потвърдите плащането. Парите ще бъдат взети от вашата карта след приключването на поръчката.

PayPal:
След като изпратите поръчката на сайта ни ще бъдете пренасочени към платежната система PayPal. Влезте в системата, като използвате потребителското си име и паролата си и извършете плащането. За да извършите плащане през PayPal, е необходимо да имате сметка в тази система. Във този случай няма допълнителни такси.

10. Забава/Право на задържане

10.1. В случай на забавяне на плащането от Ваша страна, ние си запазваме правото да Ви начислим такси за напомняне за необходимите напомнителни писма, освен ако не ни докажете, че за нас не са възникнали разходи във връзка с напомнителните писма или че те са значително по-ниски от исканите от нас такси за напомняне. Таксите за напомняне възлизат на 2,50 евро за всяко напомнително писмо. Доколкото § 286, ал. 2 на ГПК не отменя необходимостта от напомнително писмо, първото напомнително писмо не води до разходи за Вас.

10.2. Освен това при забава на плащането от потребители ние имаме право да начислим лихви в размер на 5 (пет) процентни пункта, а при забава от страна на търговци в размер на 9 (девет) проценти пункта над съответно валидния основен лихвен процент.

10.3. Предяваването на претенции за такси за напомняне и/или вземания по лихви не изключва предявяването на допълнителни обезщетения за вреди.

10.4. Вие може да направите прихващане на насрещни претенции срещу нас или да предявите право на задържане само тогава, когато насрещната Ви претенция е неоспорима, когато има  влязъл в сила изпълнителен титул или когато между насрещната претенция и съответното искане има синалагматична връзка.

11. Запазване правото на собственост

11.1. За гарантиране на вземанията ни спрямо Вас, във връзка с покупната цена, ние си запазваме правото на собственост върху всички доставени предмети до окончателното плащане на покупната цена.

11.2. Вие се задължавате да се отнасяте грижливо към стоките със запазено право на собственост.

11.3. Преди пълното изплащане на гарантираните вземания, стоките със запазено право на собственост не могат нито да бъдат давани в залог на трети лица, нито да бъдат предоставяни като обезпечение. Вие сте длъжни да ни информирате незабавно в писмен вид, ако и доколкото трети лица имат достъп до стоките, наша собственост.

11.4. Ако сте предприемач, важи допълнително следното:

11.4.1. Ние си запазваме правото на собственост върху всички доставени стоки до окончателното погасяване на всички наши настоящи и бъдещи вземания по договора за покупко-продажба и от текущите ни делови отношения („гарантирани вземания“).

11.4.2. Доколкото реализируемата стойност на нашите обезпечения надхвърля с повече от 10% гарантираните вземания, ние сме длъжни да освободим гаранцията по Ваше искане. Изборът на гаранциите, които ще се освободят, се прави от нас.

11.4.3. Преработването или трасформирането на доставената стока от Ваша страна винаги се прави в наша полза. Ако доставената стока се преработи с други материали, които не са наша собственост, то ние придобиваме съсобственост върху новата вещ, която е пропорционална на стойността на доставената стока (крайната сума по фактурата, вкл. ДДС) към материалите за преработка към момента на преработката. За вещта, получена в резултат на преработката, важи същото, както за стоката, доставена под условие.

11.4.4. Ако доставената стока се смеси с други материали, които не са наша собственост и от които не може да бъде отделена,  то ние придобиваме съсобственост върху новата вещ, която е пропорционална на стойността на доставената стока (крайната сума по фактурата, вкл. ДДС) към останалите материали, с които е смесена, към момента на смесването. Ако смесването се извърши по начин, при който Вашата вещ се третира като основна, то се приема за договорено, че Вие ни прехвърляте пропорционален дял от собствеността си. Вие ще съхранявате за нас така възникналата самостоятелна собственост или съсобственост.

12. Срок на действие, блокиране и  закриване на акаунта

12.1. Договорът за регистрацията на акаунт се сключва за неопределено време.

12.2. Може да прекратите договора за регистрацията на акаунт по всяко време, без да спазвате уведомителен период.

12.3. Ние можем надлежно да прекратим договора за регистрацията на акаунт с двуседмичен уведомителен период.

12.4. Това не засяга правото на незабавно прекратяване при наличие на съществено основание. Можем да прекратим незабавно договора за регистрацията на акаунт по-специално, когато:

- при регистрацията сте подали неверни или непълни данни;
- повторно сте нарушили други договорни задължения и не сте прекратили неизпълнението на задълженията, дори и след покана от наша страна.

12.5. В случай че ние прекратим договора, Вие нямате право да създадете нов акаунт, дори и под друго име или с друго обозначение.

12.6. Всяко прекратяване на договора се извършва в писмена форма. Прекратяването по електронна поща се счита за писмена форма.

13. Гаранция

13.1. За Вашите права при фактически и правни вреди важат законовите разпоредби, доколкото по-долу не е предвидено друго.

13.2. Спрямо потребителите гаранционните права при новите стоки се погасяват след две години, а при употребяваните стоки - след една година от прехвърлянето на риска. За продуктите на марката „Stark“ гаранцията е три години.

13.3. В случай на гаранционно събитие, може да изберете между предяваване на  правото си за отстраняване на дефекта или за доставка на стока без дефекти (последващо изпълнение). Ако избраният начин на последващо изпълнение е свързан с неоправдано високи разходи, то правото Ви се ограничава до оставащия начин на последващо изпълнение. Ние ще Ви уведомим за това.

13.4. Ако претендирате направени разходи за монтаж и демонтаж във връзка с подмяната на доставена от нас, в рамките на гаранцията за дефекти, нова част в сервиз, молим да ни представите оригиналните фактури, тъй като при признаване на гаранционното събитие, ние ще възстановим разходите по сервизното обслужване. Моля, уверете се, че във фактурата са отбелязани само разходи за труд, директно свързан с отстраняването на дефекта (т. е. във фактурата няма външни услуги).  Освен това разходите за труд трябва да съдържат разбивка по часове.

13.5. Спрямо купувачи-търговци не поемаме отговорност за възможни дефекти при употребявани стоки. Това не важи при груба небрежност или умисъл. За нови части гаранционните права изтичат след половин година от прехвърляне на риска.

13.6. Бихме искали да поясним, че по-долу посочените обстоятелства, като причина за  неизправност, не доказват наличието на дефект:

- естествено износване;
- неправилна употреба;
- липсваща или неправилна поддръжка на стоката;
- неподходящо или неправилно приложение;
- неправилен монтаж, най-вече, когато поръчаната част видимо е  несъответстващата;
- неспазване на инструкциите за употреба;
- неправилно третиране.

14. Проверка на съответствието

Искаме да отбележим, че, въпреки всички усилия, в отделни случаи може да се допуснат грешни доставки. Затова, преди монтажа на закупената част, сте длъжни да я сравните на око с оригиналната част, която ще подменяте и да проверите дали поръчаната част е действително подходящата за Вашия автомобил (напр. съответствие на пробитите отвори и връзките). Когато закупената част видимо се различава по размер, форма или материал от подменената оригинална част, трябва да се свържете с нас за по-нататъшно изясняване на въпроса, преди извършването на монтаж или напасването, или промяната (напр. лакиране) на закупената част. Тази разпоредба не засяга гаранционните Ви права.

15. Гаранции на производителя

При наличието на специална гаранция на производителя, която може да използвате успоредно с обичайната гаранция, това ще бъде посочено в съответното описание на продукта. Тази гаранция важи само за конкретния продукт, като Вашите претенции се определят от съответните гаранционни условия на производителя и се предявават единствено спрямо него.

16. Отговорност за причинени вреди на продавача

16.1. Ние носим неограничена отговорност за умисъл и груба небрежност, както и за вреди, свързани със застрашаване на живота, нараняване на тялото и увреждане на здравето.

16.2. В случаите на непредпазливост, ние носим отговорност при нарушаването на съществено задължение по договора. Съществено задължение по смисъла на тази точка е задължение, от което зависи изпълнението на договора, поради което договорният партньор може постоянно да разчита на неговото изпълнение.

16.3. В случая по точка 16.2 ние не носим отговорност за липсата на икономически успех, пропуснати ползи и непреки вреди.

16.4. Отговорността по предходната точка 16.2 се ограничава до типичните и предвидими вреди към момента на сключване на договора

16.5. Ограниченията на отговорността важат съответно и за нашите сътрудници, пълномощници и представители.

16.6. Това не засяга евентуалната отговорност за дадени от наша страна гаранции и за претенции съгласно Закона за отговорността за вреди от дефектни стоки.

16.7. В останалите случаи поемането на отговорност е изключено.

17. Онлайн решаване на спорове: Информация съгласно чл. 14, ал. 1 Регламент 2013/524/ЕС Решаване на потребителски спорове

Европейската комисия предоставя платформа за онлайн решаване на спорове (ОРС), която може да бъде намерена на http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Нашата компания не желае и не е длъжна да участва в процедура за уреждане на спор пред помирителна комисия за потребителски спорове.

18. Решаване на потребителски спорове: Информация съгласно § 36 от Закона за решаване на потребителските спорове

18.1. Ние не участваме в процедура за уреждане на спор пред помирителна комисия за потребителски спорове. Въпреки това правните разпоредби изискват да Ви посочим надлежна за Вас помирителна комисия за потребителски спорове:

18.2. Обща помирителна комисия за потребителски спорове към Zentrum für Schlichtung e.V., Straßburger Straße 8, 77694 Kehl am Rhein, телефон: 07851 / 795 79 40, факс: 07851 / 795 79 41, имейл: [email protected], Интернет: www.verbraucher-schlichter.de.

19. Заключителни разпоредби

19.1. За този договор се прилага правото на Федерална република Германия, с изключение на Договора за международна покупко-продажба на стоки на ООН. При потребителите това не се отнася до тези разпоредби, които са задължителни съгласно закона, ако той би се приложил без тези клаузи (т. е. обикновено на държавата, в която е основното местоживеене на потребителя) и които не могат да бъдат избегнати чрез споразумение.

19.2. Изключителна компетентност за всички спорове, произтичащи от или във връзка с договора, има съдът в Берлин за случаите, когато страните по договора са търговци или нямате обща подсъдност в Германия, или в друга страна-членка на ЕС, или след влизането в сила на настоящите условия за ползване сте преместили постоянното си местожителство в чужбина, или, ако към момента на подаване на иска, местожителството, или обичайното Ви пребиваване, са неизвестни.

19.3. Ние имаме право да променяме или адаптираме настоящите условия по време на срока на договора с бъдещо действие, ако това се налага от императивно съображение, напр. промяна в законодателството или съдебната практика. Ние ще Ви предоставим променените условия в писмена форма преди планираното им влизане в сила, като ще обърнем специално внимание на новите разпоредби, както и на датата на влизането им в сила. Същевременно ще Ви предоставим достатъчно дълъг срок, минимум 4 (четири) седмици, за да декларирате дали приемате променените условия за по-нататъшното използване на услугите. Ако в рамките на този срок, който започва да тече от датата на получаване на текстовото съобщение, не получим никакво изявление, то променените условия се считат за договорени.  Когато срокът започне да тече, ще Ви обърнем специално внимание на правните последици, т. е. на правото на възражение, срока на възражение и значението на мълчанието. Този механизъм на промяна не важи за промени на основните договорни задължения на страните.

19.4. Недействителността на отделни разпоредби не засяга обвързващия характер на останалите клаузи.

19.5. Договорът се изготвя на немски език.

Берлин, [25 май 2018]